Eksport zboża drogą morską stanowi istotny sektor w globalnym handlu żywnością i jest jednym z największych wyzwań logistycznych w ostatnich miesiącach.
W współpracy z operującym w porcie gdyńskim Terminalem Przeładunkowym HES oraz globalnym operatorem na rynku produktów spożywczych Louis Dreyfus Company, na parkingu przy ulicy Logistycznej, uruchomiliśmy dwa kolejne rakorafy. Zwiększając możliwość realizacji próbkobrań zbóż i zapewniając nieprzerwany strumień pod załadunek w Teminalu HES. W trzech aktualnie pracujących rakorafach próbki pobierane są 24 godziny na dobę.
Zakup nowych rakorafów było odpowiedzią na powiększające się zapotrzebowanie wśród eksporterów zbóż w 2022 przeładowano 4,7 mln ton zbóż, a obecnie notuje się ponad 150% wzrost eksportu w porównaniu do analogicznego okresu.
Czym są rakorafy i jak wygląda cały proces badania?
Urządzenie służy do automatycznego poboru próbek zbóż z otwartych naczep samochodowych. Do ładunku wprowadzona jest sonda, próbka zostaje wtłoczona do wewnętrznej komory, gdzie jest transportowana przez strumień powietrza elastycznym przewodem do pojemnika. Następnie próbki transportowane są do laboratorium. Materiał do badań może być pobierany z dowolnego miejsca i głębokości naczepy, co dodatkowo zapewnia większą precyzję wyników.
Dzięki uruchomieniu dwóch dodatkowych stanowisk poboru próbek jesteśmy wstanie obsłużyć ponad 700 samochodów dziennie i tym samym zredukowaćy kolejki oczekujących kierowców praktycznie do zera.
W przypadku pytań lub wątpliwości Eksperci J.S. Hamilton pozostają do Państwa dyspozycji.