Badanie smakowitości karm („Palatability test”) to badanie skupiające się na reakcjach zwierząt na podawaną karmę/y, uwzględniające zachowania zwierząt oraz opinię właściciela na temat produktu i zadowolenia zwierzęcia.
- Badanie smakowitości bazujące na opinii/obserwacjach właściciela zwierzęcia, która jest kluczowa przy podejmowaniu decyzji zakupowej.
- Zastosowanie pytań na skalach numerycznych daje możliwość dołączenia do raportu wnioskowania statystycznego (analogicznie jak w badaniach konsumenckich żywności).
- Kompleksowy schemat badania – w formularzu znajdują się zarówno pytania skierowane do właściciela (jego opinia na temat produktu), jak i bazujące na obserwacji zachowania zwierzęcia (chęć spożywania danej karmy).
- Dobór zwierząt w zależności od wytycznych badania (wiek, waga).
MODEL BADANIA – DWUMISKOWY:
- badanie w odniesieniu do dwóch produktów, podawanych jednocześnie w taki sam sposób (ilość karmy, miski), ale w różnych sekwencjach (AB; BA),
- badanie porównawcze dwóch produktów, określa preferencje zwierząt w oparciu o ilość spożytej karmy.
MODEL BADANIA – JEDNOMISKOWY:
- badanie w odniesieniu do jednego produktu.
Oferujemy profesjonalne doradztwo w zakresie zaprojektowania badania, jak i interpretacji jego wyników oraz rekomendacji po badawczych.
Chcesz się dowiedzieć więcej o metodologii @PetFood?